By   8. februara 2016.

Večito aktuelna tema – kako smršati posle porođaja? Mislim da nema mame koja se nije pitala kako da vrati „staru liniju“ posle porođaja. Većinu nas „ubijaju u pojam“ tekstovi i slike onih HIPER-mama koje za tri dana izgledaju kao da uopšte nisu bile trudne. Onda se „slomimo“ od vežbanja, „umiremo od gladi“, nerviramo i, uglavnom, ništa ne postižemo, jer (jednostavno) mi nismo one!

Da vas nešto pitam! Da li ste sigurne da je ta slika (koju je dotična postavila na internet, nije bitno da li na sajt, FB ili nešto treće) zaista baš ta žena tri dana posle porođaja!?! Da li ste sigurne da to nije fotografija obrađena u fotošopu?!? Da li ste sigurne da želite da budete KAO ONA?!? Ko je uopšte ta neka tamo zbog koje vi (i ja i mnogo, mnogo nas) patimo?!?! Izbrišite sve te – neke tamo, iz glave. Vi ste mama! Vi ste blagosloveno stvorenje i najlepša ste!

mama mrsavljenje

Ima žena koje se ne ugoje mnogo u trudnoći, a ima i onih (kao ja na primer) koje „dobiju“ i 20 kg! Šta da se radi, jelo se. Ja nisam imala veliki problem da „skinem višak“, ali napominjem – nisam ležala ni dana, nisam imala baš nikoga da mi pomogne i, da budem iskrena, pomirila bih se sa viškom kilograma u zamenu da mi neko povremeno prošeta dete, skuva ručak, odmeni me u bilo kom poslu.

Znam i mame koje „kubure“ sa viškom kilograma i, nije im lako. Saosećam sa njima.

Kao prvo, posle porođaja žena prvo treba da se „uhoda“ i privikne na novonastalu situaciju. Tek, ako za 6 meseci od porođaja nije uspela da skine kilograme, treba da počne sa nekim „režimom“ ishrane i sa bavljenjem svojim telom. O vežbama, ovog puta neću pisati. Drugo, dojilja mora da pazi šta će jesi i kada će jesti jer ona doji bebu i najvažnije je da beba ima dovoljno hrane, a da mama ima dovoljno snage. Ne preporučujem ženama koje doje da se upuštaju u bilo kakve dijete, režime ishrane i „sankcije“ sve dok doje. Ima vremena „vratićete liniju“.

Razmislite koliko se već sada (dok imate bebu) „trošite“ – nespavanje, podoji, nošenje bebe, šetnje, posao po kući. Dojenje troši mnogo kalorija, a i zahteva kvalitetnu hranu. Ako vaša beba ima oko 10kg, a vi je „stalno nosite“ onda računajte da ste stalno u teretani, dijeta vam u tom slučaju nije potrebna. Kuvanje, spremanje, pranje veša i sve ostale obaveze vas dosta troše, te vam još sport i dijeta nisu neophodni. Nespavanje – o tome ne mogu ni da pišem (imala sam nesanice, dve nedelje nespavanja – više od 5kg manje). Ovo je vrlo nezdravo skidanje kilograma, ali mame uglavnom ne uspevaju da se naspavaju.

mršavljenjeHm, sad ispada da vas nagovaram da ostanete debele. Ne! Samo hoću da vam skrenem pažnju da ne krećete sa dijetama i vežbama pre vremena. Kada dete napuni godinu dana, kada prohoda, postane (koliko toliko) samostalnije, a pri tom počne da jede „čvrstu hranu“ vi ćete imati više vremena za sebe i moći ćete da se pozabavite viškom kilograma. Do tada, jedite zdravo. Trudite se da ne jedete „ukusne otrove“, nego pravu hranu od koje ćete se osećati bolje.

U drugom delu ću vam pisati kako sam ja smršala. Za sada nemojte grickati – to vam nikako ne ide u prilog. Ne preterujte sa slatkišima. Ako je beba prestala da sisa noću, možete smanjiti količinu hrane koju jedete za večeru (samo pazite – beba treba ujutro da sisa, te morate nešto pojesti kako bi imale mleka). Jedite voće i povrće. Umesto slatkiša jedite suvo voće (koje takođe goji, ako se neumereno jede). Izbegavajte sokove. Pravite ukusne sokove od ceđenog voća. Limun i limunada, kao i vitamin C pomažu pri mršavljenju. Unosite dovoljno tečnosti. Imajte granicu – mislite o tome koliko vam je dovoljno.

Pročitajte nastavak u kome vas neću toliko „maziti“ 🙂

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *