By   11. marta 2016.

Junior je prvi put probao spanać sa sedam meseci. Uživao je. Kasnije sam se trudila da mu dajem spanać i zbog toga što sam u trudnoći imala manje gvožđa nego što je potrebno pa sam se plašila i za njega. Najveći problem mi je bio kako detetu pripremiti ukusan obrok, a da to ne bude klasična priprema spanaća sa jajetom i mlekom.

spanac

Najpoželjije je spanać jesti u periodu od marta do maja i u periodu septembar-oktobar. Na netu sam našla da spanać ima izražena antioksidantna svojstva, pa pomaže u prevenciji raka debelog creva, smanjuje rizik od osteoporoze, srčanih i drugih bolesti. Dobar je za regulisanje probave i rpopravljanje krvne slike. Bogat je vitaminom A, koji je važan za vid. Spanać je izvanredan izvor vitamina C i beta-karotena, koji imaju ulogu u smanjenju količine štetnih slobodnih radikala u organizmu i posledica koje slobodni radikali ostavljaju. Jedna od njihovih važnih uloga u organizmu je i sprečavanje oksidacije holesterola. Jedna šolja kuvanog spanaća osigurava 295 odsto dnevnih potreba za vitaminom A i oko 30 odsto dnevnih potreba za vitaminom C. Ipak, pronašla sam da neki ljudi ne bi trebali da jedu spanać – oni ljudi koji imaju naslednu sklonost ka stvaranju kamena u bubregu i oni koji su na terapiji antikoagulansima.

Spanać je potrebno prati list po list vrlo temeljno. Skuvan spanać nije poželjno duže čuvati ni u frižideru ni u zamrzivaču, a čula sam da ga nije dobro ni podgrevati. Višak spanaća bi trebalo staviti u zamrzivač bez pranja.

I ako se gvožđe bolje usvaja iz životinjskih proizvoda i ako sam pročitala da u stvari gvožđe i nema onoliko gvožđa koliko se prvobitno mislil ( navodno je Erih fon Volf , koji je istraživao koliko gvožđa sadrži spanać i drugo zeleno povrće, grškom umesto 3,5 miligrama upisao 35 miligrama gvožđa), spanać se smatra „najboljim“ izvorom gvožđa. Usvajanje gvožđa pospešuje vitamin C, pa se preporučuje da se uz namirnice bogate gvožđem popije limunada ili pojede pomorandža. Usvajanje gvožđa će biti manje efikasno ako se uz njega konzumiraju namirnice bogate kalcijumom kao što je mleko. E baš zato sam bila u nedoumici kako da pripremim spanać.

Spanać sam spremila sa krompirom. Bukvalno sam samo poparila listove spanaća, dodala ih kuvanom i grubo izgnječenom krompiru, malo posolila i prlila sa vrlo malo maslinovog ulja. Jednostavno i ukusno.

Još jedan odličan recept možete pronaći Salata od spanaća s pomorandžom

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *